علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

دانش‌آموزان مقطع متوسطه بیشتر به هنرستان‌ها گرایش پیدا کرده‌اند | نواحی آموزش‌وپرورش مشهد دارای تعاونی دانش‌آموزی خواهند شد

  • کد خبر: ۱۹۱۵۵۸
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
دانش‌آموزان مقطع متوسطه بیشتر به هنرستان‌ها گرایش پیدا کرده‌اند | نواحی آموزش‌وپرورش مشهد دارای تعاونی دانش‌آموزی خواهند شد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش به رشد ۱.۵برابری توازن آموزش و گرایش بیشتر دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیروز (۷ آبان)، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید که در پی آن تعاونی‌های دانش‌آموزی در مدارس راه‌اندازی شود و هدف از این برنامه، رشد اقتصاد تعاونی ویژه دانش‌آموزان عنوان شد. اینک معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از اهمیت حرفه‌آموزی و فعال شدن دانش‌آموزان در تعاونی‌ها و عرصه تولید و فروش می‌گوید.

محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به برنامه‌های ویژه اشتغال برای دانش‌آموزان عنوان کرد: خراسان رضوی رشد مطلوبی در توسعه متوازن آموزش دارد و در سال تحصیلی جاری و نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان در هنرستان‌های خود هستیم.

وی ادامه داد: در پایه دهم، امسال رشد ۴۷.۵۸درصدی را شاهد بوده‌ایم که نسبت ورود دانش‌آموزان به هنرستان را نشان می‌دهد و در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱.۵درصد پیشرفت جذب دانش‌آموز هنرستانی را مشاهده می‌کنیم.

رضایی اضافه کرد: دانش‌آموزان علاقه و اشتیاق بیشتری به کارآفرینی و تولید پیداکرده‌اند و همین مسئله به رشد کمی و کیفی هنرستان‌های ما کمک کرده است. امسال ۲۶۱هنرجو در ۱۳هنرستان «جوار صنعت» مشغول تحصیل شده‌اند و هدف ما آموزش همراه با تولید در این مراکز است.

معاون آموزش متوسطه به موضوع تعاونی‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: برای فروش بهتر محصولات تولیدی دانش‌آموزان، ضرورت ایجاد تعاونی‌های دانش آموزی اجتناب‌ناپذیر است و قصد داریم به زودی در نواحی هفتگانه مشهد، دو تعاونی راه‌اندازی کنیم که یک تعاونی به دختران و یک تعاونی نیز به پسران اختصاص یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از توسعه این تعاونی‌ها در مشهد و رواج فروش محصولات دانش‌آموزی، سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی نیز درگیر مسئله تعاونی‌ها خواهند شد تا بتوانیم گامی به سوی اهداف سند تحول بنیادین آموزش و یکی از مهم‌ترین ساحت‌های آن، یعنی «ساحت اقتصادی» برداریم.

رضایی در پایان به هنرستان‌های جوار صنعت نیز پرداخت و توضیح داد: در کنار فعالیت هنرستان‌های کاردانش، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما برای آموزش مهارت‌های خدمتی نیز فعال هستند و هم‌زمان با ایجاد بستر‌های فروش محصولات، باید بستر فروش خدمات را نیز فعال کنیم. به همین منظور در سال جاری، ۱۳ هنرستان جوار صنعت در مناطق ۱ و ۶ آموزش‌وپرورش مشهد و بخش‌ها و شهرستان‌های رضویه، بردسکن، تبادکان، زاوه، نیشابور و... را راه‌اندازی کردیم تا هرچه بیشتر بتوانیم تعامل صنعت با دانش‌آموزان را فراهم آوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->